ABN AMRO jaagt op yuppies
ABN AMRO doet dit jaar een poging jonge hoogopgeleiden naar de bank te lokken. De bank denkt geld te kunnen verdienen aan de groep 20- tot 35-jarigen met minimaal een hbo-opleiding.
„ABN wil marktleider worden in dit segment”, stelde directeur consumentenbankieren C. Vogelzang van de bank donderdag. Nu heeft Rabobank nog die positie.
Vogelzang wilde nog niet kwijt wat de bank de yuppies gaat bieden. „We denken aan extra producten of pakketten speciaal afgestemd op de wensen van deze groep. Ook overwegen we voordelige aanbiedingen.” Met een speciale campagne die „ergens dit jaar” van start gaat, wil ABN AMRO de klanten gaan benaderen.
De groep is om verschillende redenen aantrekkelijk. Zo zijn het mensen die nog niet ’vastzitten’ aan een bepaalde bank. Bovendien zijn deze „jonge professionals”, zoals ze bij ABN heten, de toekomstige klanten van de vermogensbeheertak van de bank.
ABN AMRO is naar eigen zeggen de nummer twee in deze groep banken. „Wel is de afstand tot de marktleider kleiner dan op andere gebieden”, stelt Vogelzang, die geen exacte cijfers over marktaandelen kon geven.