Economie

Webverkopen helpen H&M aan meer winst

STOCKHOLM (ANP/BLOOMBERG). De Zweedse kledingwinkelketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft de winst in het afgelopen kwartaal met 20 procent op jaarbasis zien stijgen, vooral geholpen door groei bij de online-activiteiten. Dat blijkt uit cijfers die het bedrijf donderdag naar buiten bracht.

25 September 2014 09:19Gewijzigd op 15 November 2020 13:08

De nettowinst in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar klom naar 5,3 miljard kroon (577 miljoen euro). H&M begon dit jaar met onlineverkopen in Frankrijk, Italië, Spanje en China. Volgend jaar wil het bedrijf in tien nieuwe landen onlinewinkels gaan openen. „We zien onze onlinewinkels als een zeer belangrijke aanvulling op de fysieke winkels”, aldus topman Karl-Johan Persson in een toelichting.

Eerder deze maand maakte H&M al de omzetcijfers bekend. De omzet van de op een na grootste kledingketen van Europa steeg in de afgelopen periode met 21 procent tot 38,8 miljard kroon.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer