Economie

„T-Mobile onduidelijk over inflatiecorrectie”

DEN HAAG (ANP). Telecomprovider T-Mobile informeert zijn klanten niet op de juiste wijze over de inflatiecorrectie die zij toepassen bij mobiele telefoonabonnementen, meldt de Consumentenbond dinsdag.

29 April 2014 08:50Gewijzigd op 15 November 2020 10:21

Volgens de organisatie moeten sommige consumenten na ruim een jaar al 7 procent meer gaan betalen voor een abonnement, terwijl de provider adverteert met vaste prijzen voor de gehele contractperiode. „De Consumentenbond vindt dat bedrijven op de juiste manier moeten communiceren over het verhogen van hun prijzen”, aldus de bond.

Volgens toezichthouder ACM is het berekenen van een correctie voor de inflatie toegestaan, mits de prijsverhoging duidelijk in de overeenkomst of algemene voorwaarden staat. De meeste providers doen dat dan ook, maar T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie slechts op een tarievenblad, dat op te vragen is via de klantenservice of de website, stelt de Consumentenbond.

T-Mobile is het oneens met de kritiek van de Consumentenbond. „T-Mobile communiceert open en duidelijk over de toegepaste inflatiecorrectie. T-Mobile kiest ervoor om de inflatiecorrectie niet ergens te ‘verstoppen’ in de algemene voorwaarden, maar publiceert alles wat met prijzen en tarieven te maken heeft overzichtelijk in één document: het tarievenoverzicht. Daarnaast wordt de inflatiecorrectie ook uitgebreid beschreven op de factuur, onze website en toegelicht via onze app.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer