Economie

Prijzen Belgische supermarkten lager door AH

BRUSSEL (ANP/BELGA). De prijzen van producten in supermarkten in België waar een filiaal van Albert Heijn in de buurt is, liggen gemiddeld 2 procent lager dan waar het Nederlandse bedrijf niet aanwezig is. Dat blijkt uit research van onderzoeksbureau AC Nielsen, meldden de Belgische kranten De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. Opvallend is dat het ‘AH-fenomeen’ al één op de drie Vlaamse supermarkten treft.

21 March 2014 06:39Gewijzigd op 15 November 2020 09:31
beeld ANP
beeld ANP

Het onderzoeksbureau voerde tussen half juli en begin november een prijsvergelijking uit en onderzocht twee soorten supermarkten: supermarkten waar binnen een straal van 10 kilometer een Albert Heijn-filiaal ligt en supermarkten waarbij dat niet het geval is.

50 merkartikelen werden vergeleken. Gemiddeld lag de prijs in supermarkten in de buurt van vestigingen van Albert Heijn 2 procent lager dan waar de Nederlanders niet actief zijn.

De supermarktprijzen in Nederland liggen gemiddeld 12 procent lager dan in België.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer