Economie

News Corp voelt slechte advertentiemarkt

NEW YORK (ANP). Het Amerikaanse krantenconcern News Corp heeft afgelopen kwartaal opnieuw last gehad van de moeilijke advertentiemarkt. Dat blijkt uit de cijfers die het moederbedrijf van The Wall Street Journal en New York Post donderdag bekendmaakte.

7 February 2014 06:51Gewijzigd op 15 November 2020 08:41

News Corp zag de omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar met 4 procent dalen tot 2,2 miljard dollar (1,6 miljard euro). Dit kwam vooral door dalende reclame-inkomsten en negatieve wisselkoerseffecten. De nettowinst verdampte tot 166 miljoen dollar, tegen 1,4 miljard dollar een jaar eerder. Die daling werd echter zwaar vertekend door een eenmalige opbrengst van 1,3 miljard dollar uit de overname van Consolidated Media Holdings in 2012.

News Corp werd vorig jaar afgesplitst van de succesvolle film- en televisietak 21st Century Fox.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer