Economie

Wisselkoersen dempen omzetgroei Beiersdorf

HAMBURG (ANP). De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf, bekend van merken als Nivea en Labello, heeft de omzet het afgelopen jaar met 1,7 procent zien groeien tot 6,14 miljard euro. Dat maakte de onderneming donderdag bekend.

16 January 2014 08:24Gewijzigd op 15 November 2020 08:13

Zoals veel exporterende bedrijven had Beiersdorf vorig jaar last van de aansterkende euro, met name ten opzichte van veel valuta in opkomende markten. Zonder die nadelige wisselkoerseffecten zou de omzetgroei boven de 7 procent zijn uitgekomen.

De omzet van Beiersdorf uit verzorgingsproducten steeg met 1,1 procent naar 5,1 miljard euro. Tesa, de fabrikant van plakband en zelfklevende producten die ook deel uitmaakt van het Duitse concern, zag de inkomsten met 4,6 procent toenemen tot ruim 1 miljard euro.

Beiersdorf houdt vast aan zijn eerdere prognose dat de winstmarge over 2013 rond de 13 procent zal uitkomen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer