„Een vergelijkavondje levert veel poen op”
AMSTERDAM (ANP). Iedereen zou eigenlijk een ‘vergelijkavond’ moeten plannen om uit te zoeken of het niet slimmer is om van energie- of verzekeringscontract te wisselen of om een ander telecomabonnenment te nemen. Dat is de insteek van de campagne ‘Niets doen kost je poen’ die de ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), dinsdag is gestart.
Door niets te doen blijven consumenten vaak onnodig lang vast zitten aan een te duur contract of een contract dat niet meer aansluit bij hun behoefte. Daarmee verliezen consumenten honderden euro’s per jaar, redeneert de organisatie.
Consumenten die hun contracten vergelijken met andere aanbiedingen en overstappen als ze elders een beter aanbod kunnen krijgen, kunnen anderzijds veel geld besparen. Volgens de ConsumWijzer valt er zo op de energierekening per jaar soms tot wel 450 euro te besparen, op financiële producten tot ruim 900 euro.