Heineken komt met nieuw thuistapsysteem
PARIJS (ANP). Heineken brengt een nieuw thuistapsysteem op de markt. Met de door designer Mark Newson ontworpen ’Sub’ hoopt het bierconcern een nieuw ‘upscale’ publiek aan te spreken dat op zoek is naar een ‘bijzondere’ thuistapervaring. De ambities voor het nieuwe apparaat liggen „heel hoog”, zei François-Xavier Mahot, hoofd innovatie van Heineken donderdag voorafgaand aan de presentatie.
Het ovale zilveren apparaat van nog geen halve meter lang en zo’n 15 centimeter doorsee werd donderdagavond geïntroduceerd in Parijs, vrijdag volgt Milaan. Het apparaat moet worden gevuld met 2-liter petflessen die in verschillende varianten te krijgen zijn. De uitrol naar andere markten volgt snel, waarschijnlijk in de loop van 2014. „Wij gaan daar niet lang mee wachten”, aldus Mahot die geen precieze data wilde geven.
Heineken heeft een doelstelling dat 6 procent van de omzet behaald moet worden uit innovatie. Daar zou de ’Sub’ flink aan moeten bijdragen.