Economie

KPN’s BelBericht zet kwaad bloed bij Vipe

Het telecombedrijf Vipe is boos op KPN. Een dienst die vergelijkbaar is met het eind oktober geïntroduceerde KPN’s BelBericht bestaat al ruim twee jaar via het bedrijfje uit Delft.

ANP
14 November 2003 21:24Gewijzigd op 14 November 2020 00:43

„We hebben voor onze introductie zelfs met KPN gesproken over samenwerking”, zei H. van Barneveld van Vipe vrijdag. Volgens hem hebben de producten „verdacht veel” overeenkomsten.

De diensten waarschuwen mensen die via de telefoonlijn analoog aan het internetten zijn als er wordt gebeld. Er komt dan een waarschuwing op het computerscherm en de internetter kan beslissen het gesprek op te nemen.

Van Barneveld is ervan overtuigd dat het concurrerende product van KPN hem klanten gaat kosten. Uit concurrentieoverwegingen wil hij niet zeggen hoeveel klanten Vipe heeft. Van Barneveld overweegt naar de toezichthouder voor de telecommarkt, de Opta, te stappen. „Het kan niet de bedoeling zijn dat één groot bedrijf alle innovatie uit de markt drukt.”

KPN noemde de uitspraken van Vipe vrijdag „sneu” en „flauwekul.” Verder wenste het telecombedrijf niet te reageren.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer