Omzetgroei L’Oréal valt tegen
PARIJS (ANP/BLOOMBERG). De Franse cosmeticaproducent L’Oréal heeft in het tweede kwartaal de omzet minder sterk zien groeien dan analisten hadden verwacht, onder druk van een afzwakkende vraag naar schoonheidsproducten. Dat blijkt uit cijfers die de producent van onder meer Garnier en Maybelline New York dinsdag na het slot van de handel in Parijs publiceerde.
De omzet, aangepast voor overnames, desinvesteringen en wisselkoerseffecten, steeg met 5,2 procent, na een groei van 5,5 procent in het eerste kwartaal. Analisten hadden in doorsnee op een toename van 5,4 procent gerekend. De totale omzet van L’Oréal was wel wat hoger dan voorspeld. Die ging met 4,2 procent omhoog naar 5,81 miljard euro, terwijl 5,77 miljard euro was ingecalculeerd door kenners.
L’Oréal gaf aan dat in de eerste helft van dit jaar de wereldwijde markt voor schoonheidsproducten is verzwakt. Het bedrijf rekent dit jaar op een groei van 3,5 tot 4 procent, iets minder dan vorig jaar. Toch verwacht het concern voor heel 2013 nog steeds een hogere omzet en winst dan in 2012.