Economie

NIBC gaat met eigen label hypotheekmarkt op

DEN HAAG (ANP). De Nederlandse hypotheekmarkt is een nieuwe speler rijker. De Haagse bank NIBC gaat onder eigen label woninghypotheken aanbieden en hoopt binnen een aantal jaren een marktaandeel van „een paar procent” te veroveren. Dat maakte NIBC dinsdag bekend.

21 May 2013 11:09Gewijzigd op 15 November 2020 03:40

NIBC introduceert zichzelf naar eigen zeggen in eerste instantie met een annuïteitenhypotheek als prijsvechter, maar is niet van plan dat structureel te blijven. „Dat betekent dat wij niet altijd de goedkoopste zullen zijn, maar wel dat wij scherpe rentes zullen blijven bieden”, aldus een woordvoerder.

De bank was al eerder actief op de hypotheekmarkt, maar niet met een eigen merk. De hypotheken werden tot voor vijf jaar geleden onder meer verkocht via Zwitserleven. Met de productie van die hypotheken, waarvan de totale waarde circa 7 miljard euro bedraagt, stopte de bank destijds om meer evenwicht aan te brengen in de activiteiten. „De tijd is nu rijp om met een eigen merk te komen”, aldus de woordvoerder.

NIBC was lange tijd vooral actief als zakenbank voor het bedrijfsleven. In 2008 betrad de bank met NIBC Direct de consumentenmarkt. Inmiddels heeft die tak 300.000 klanten, met een totaal spaartegoed van 8 miljard euro. De bank is van plan van de consumentenactiviteiten in de toekomt verder uit te breiden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer