Economie

Winst PepsiCo daalt ondanks stijgende verkoop

PURCHASE (ANP/BLOOMBERG). PepsiCo, de grootste producent van snacks ter wereld, is er in het eerste kwartaal van dit jaar in geslaagd om de verkoop van zijn belangrijkste producten op te voeren. Desondanks daalde de winst. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf donderdag naar buiten bracht.

18 April 2013 13:59Gewijzigd op 15 November 2020 03:08

De nettowinst ging met 5 procent omlaag tot 1,075 miljard dollar (bijna 830 miljoen euro). De verkoop van snacks, zoals Lays chips en Duyvis-nootjes, ging in volume met 4 procent omhoog. Ook de verkoop van frisdranken steeg met 1 procent. De totale omzet kwam 1 procent hoger uit op 12,58 miljard dollar.

De winst werd onder meer beïnvloed door valuta-effecten. De resultaten waren hoger dan de verwachtingen van analisten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer