Economie
Vraag uit Azië stuwt winst luxebedrijf Hermès
PARIJS (ANP/BLOOMBERG) – De Franse producent van luxe-artikelen Hermès profiteerde in 2012 sterk van de vraag naar zijn producten vanuit Azië. Onder meer in China waren de zijden sjaals en dure tassen van het merk zeer geliefd. De operationele winst steeg met een kwart tot 1,2 miljard euro, terwijl de omzet een sprong van 16 procent maakte tot bijna 3,5 miljard euro.
21 March 2013 08:25Gewijzigd op 15 November 2020 02:36
De nettowinst steeg van 594 miljoen euro in 2011 tot 740 miljoen euro vorig jaar, zo werd donderdag bekendgemaakt. Ook de winstgevendheid ging verder omhoog met een operationele winstmarge van boven de 32 procent. Volgens marktkenners houdt Hermès sterk de controle over zijn verkopen door het aanbod te beperken.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl