Unilever en Pepsi breiden samenwerking uit
Unilever en het Amerikaanse frisdrankenconcern PepsiCo gaan nauwer samenwerken bij de distributie van de ijsthee van Unilevers merk Lipton.
De samenwerking richt zich in eerste instantie op de ’witte plekken’ waar Lipton nog niet wordt verkocht, aldus Unilever dinsdag in een verklaring. Pepsi is daar al wel actief.
Pepsi en Unilever zijn al geruime tijd bekenden van elkaar. Tien jaar geleden zetten de twee een samenwerkingsverband op voor de verkoop van kant-en-klare ijsthee in Noord-Amerika. Dat wordt nu uitgebreid. Na de witte plekken volgt een aantal landen waar Lipton al wel op de markt is.
Lipton draagt met een jaaromzet van 2,8 miljard euro flink bij aan Unilever. Het voedingsmiddelenconcern draaide vorig jaar een totale omzet van ruim 48 miljard euro. Pepsi had een omzet van 27 miljard dollar (23,2 miljard euro).