Economie

Specsavers verliest weer een slag in brillenoorlog

Specsavers Opticiens heeft in de brillenoorlog een hoger beroep verloren. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelde maandag dat de prijsbreker een reclamecampagne waarin prijzen worden vergeleken met die van concurrent Pearle, moet stopzetten. Eerder al stelde de rechtbank dat de reclame van Specsavers misleidend is.

ANP
13 October 2003 15:43Gewijzigd op 14 November 2020 00:38

De brillenketen stuurde deze zomer onderzoekers op pad die bij concurrenten naar de prijs van varifocale glazen informeerden. De uitkomsten van deze rondgang gebruikte Specsavers in een reclamecampagne. Deze aanpak leidde tot scheve prijsvergelijkingen, aldus de rechters.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer