Consument

Veel klachten over kortingsbonnen Groupon

DEN HAAG (ANP) – Kortingsbonnenwebsite Groupon heeft van de Consumentenautoriteit een tik op de vingers gekregen, omdat consumenten bij klachten over aanbiedingen van Groupon van het kastje naar de muur werden gestuurd. Dat meldde de toezichthouder dinsdag.

19 February 2013 11:39Gewijzigd op 15 November 2020 02:02
Foto EPA
Foto EPA

Via overheidsloket ConsuWijzer kwamen veel meldingen binnen van mensen die niet wisten wie zij moesten bellen, wanneer hun kortingsbon niet verzilverd kon worden. Ook was vaak niet duidelijk waar een product naar toegestuurd moest worden wanneer iemand van zijn aankoop wilde afzien.

Groupon heeft de toezichthouder inmiddels toegezegd om consumenten beter voor te lichten over aanbiedingen die via de site worden geboekt. De klant zal meer duidelijkheid verschaft worden over wie precies voor een bepaalde actie verantwoordelijk is, en wat de voorwaarden zijn. Als Groupon zich niet aan deze beloften houdt, riskeert het bedrijf een boete.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer