Met Kerst in aantocht
Je zou er als christen toch jaloers op worden. Hoe winkelbedrijven zoals hier in de Londense Oxford Street het kerstfeest altijd weer zo weten te presenteren dat er massa’s mensen op afkomen.
Hun succesformule is natuurlijk overbekend. Help mensen vooral hun eigen Evangelie te dromen, door met behulp van lichtjes, geluidjes en cadeautjes hen te bedwelmen in een wierookwaas van vrede en geluk. Ziehier het succes in deze koude donkere dagen van het jaarlijkse stoombad dat westers kerstfeest heet. En dat allemaal met slechts één doel: portemonnees moeten open.
Want reken maar dat er achter deze glitterlichtjesfaçade gecalculeerd wordt. In kantoortjes gekocht en gekeurd, geplust en gemint, als feestje van bikkelharde business.
Nieuwe gestalte van een bekende gruwelijke werkelijkheid. Het Woord is vlees geworden en wolven in schaapsklederen laten het zich goed smaken, en hebben het kind in pakpapier gewikkeld en in de etalage gezet.
Knappe kop die in zo’n wereld nog weet aan te knopen bij het echte verhaal; dat te vertellen en dromen te laten knappen, wolven te ontmaskeren en harten te openen.