Verlies Brand New Day gehalveerd
AMSTERDAM (ANP) – Verzekeraar Brand New Day heeft in de maand juli voor het eerst sinds de oprichting begin 2010 zwarte cijfers geschreven. Over de eerste helft van het jaar werd het verlies ruimschoots gehalveerd, van 1,7 miljoen euro in dezelfde periode van 2011 tot 800.000 euro. Dat heeft algemeen directeur Kalo Bagijn vrijdag bekendgemaakt.
Hij voorziet dat in de tweede helft van het jaar met een kleine winst gedraaid gaat worden. „Dat is sneller dan we hadden verwacht. Brand New Day is daarmee geen eendagsvlieg, maar een blijvende concurrent voor de grote verzekeraars”, stelt Bagijn. Volgend jaar komt het bedrijf naar verwachting volledig uit de rode cijfers.
De aanbieder van vermogensproducten zag het aantal rekeningen in het afgelopen halfjaar groeien met bijna 12.000 tot 35.000. Het toevertrouwd vermogen verdrievoudigde tot 300 miljoen euro.
Brand New Day opende 2,5 jaar geleden de aanval op de grote verzekeraars met een goedkoop alternatief voor woekerpolissen. Het nieuwe bedrijf van Bagijn, oprichter van prijsvechter BinckBank, maakte het mogelijk om met banksparen fiscaal vriendelijk vermogen op te bouwen voor een aanvullend pensioen en de aflossing van de hypotheekschuld.