Economie

„Unilever wapent zich tegen Europese armoede”

HAMBURG (ANP) – Unilever wapent zich tegen de Europese crisis door in te zetten op goedkopere producten. Dat heeft Jan Zijderveld, president Europa van het Brits-Nederlandse was- en voedingsmiddelenconcern, gezegd in een maandag gepubliceerd interview met Financial Times Deutschland. „De armoede keert terug in Europa”, aldus de topman.

27 August 2012 11:23Gewijzigd op 14 November 2020 22:51

Zijderveld doelt met name op de Zuid-Europese landen, die al jaren kampen met economische tegenwind en torenhoge werkloosheid. „Als een Spanjaard bij het boodschappen doen gemiddeld nog maar 17 euro uitgeeft, dan kan ik hem geen wasmiddel verkopen voor de helft van dat budget”, zegt hij.

Unilever wil volgens Zijderveld leren van Azië, waar het winst maakt ondanks zeer lage prijzen. „In Indonesië verkopen wij flessen shampoo voor 2 tot 3 cent, en verdienen wij desondanks behoorlijk geld. Wij weten hoe dat moet, maar in Europa zijn wij het in de jaren voor de crisis verleerd.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer