Economie

Tata Motors groeit dankzij luxe merken

MUMBAI (ANP/AFP) – De Indiase autofabrikant Tata Motors heeft in het afgelopen kwartaal de nettowinst met 12,2 procent zien stijgen tot 22,4 miljard roepie (329 miljoen euro). Dat maakte het bedrijf, dat deel uitmaakt van het Tata-conglomeraat, donderdag bekend.

9 August 2012 17:24Gewijzigd op 14 November 2020 22:34

De luxe merken Jaguar en Land Rover compenseerden voor de zwakke vraag op de lokale markt. De omzet bij deze twee merken steeg met 35 procent tot 3,6 miljard pond (4,6 miljard euro) en de winst steeg tot 236 miljoen pond (300 miljoen euro). Vooral in Noord-Amerika, Rusland en Brazilië steeg de vraag naar de luxe bolides. De Europese markt bleef zwak.

Tata Motors kocht Jaguar en Land Rover in 2008 van Ford voor 2,3 miljard dollar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer