Economie

ING: toenemende onzekerheid bij klanten

AMSTERDAM (ANP) – ING Nederland constateert een toenemende onzekerheid bij haar klanten vanwege het economisch klimaat. Dat meldde de financiële instelling vrijdag in het ING Journaal.

2 March 2012 09:41Gewijzigd op 14 November 2020 19:41

Volgens Nick Jue, directievoorzitter van ING Nederland, gaan consumenten de bezuinigingen en lastenverzwaringen in hun portemonnee voelen. „We zien dat klanten meer buffers aanhouden in de vorm van spaargeld en dat ze onzeker zijn over het nemen van concrete stappen op de woningmarkt. Particuliere en zakelijke klanten merken dat de broekriem in Nederland wordt aangetrokken.”

Met de vrijdag geïntroduceerde videonieuwsbrief ’ING Journaal’ wil de bank toelichten hoe het er financieel voorstaat en welke ontwikkelingen ze ziet. Zo geeft de bank ook cijfers van ING in Nederland, terwijl normaal gesproken alleen de cijfers wereldwijd van het concern worden gepubliceerd.

„We merken dat er behoefte is om wat meer te horen hoe ING er specifiek in Nederland voorstaat en welke activiteiten wij ondernemen”, aldus een woordvoerster.

ING Nederland behaalde in 2011 een winst van 1,1 miljard euro, 10 procent lager dan een jaar eerder. Commercial Banking Nederland rapporteerde een onderliggend resultaat van 598 miljoen euro. Dit jaar zal de bank „strak sturen op de kosten” zodat het bedrijf „financieel solide” blijft. ING richt zich in 2012 onder andere op mobiel bankieren.

In november werd bijvoorbeeld de Mobiele Bankieren App geïntroduceerd. Deze app is inmiddels meer dan 750.000 keer gedownload. Per dag gebruiken ruim 300.000 klanten het product, zo weet de bank. De oudste gebruiker is 98 jaar. Meer dan 10 procent van het betalingsverkeer bij de ING gaat inmiddels via het mobiele kanaal.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer