Steeds meer grote merken actief op Google+
AMSTERDAM – Bijna tweederde van de bekendste merken ter wereld is aanwezig op het sociale netwerk Google+, zo meldt Dutchcowboys.
Toch steekt Google+ Facebook nog lang niet naar de kroon, betoogt Jim Yu, chief executive van het SEO-platform BrightEdge.
„Opgemerkt wordt dat slechts 12 procent van de grote merken op hun officiële websites een link naar het profiel op Google+ hebben vermeld, wat potentieel een belangrijke pijler is om de verkeer en zichtbaarheid op te drijven.”
Terwijl Google zelf 65.000 fans heeft verzameld op zijn sociale netwerk, moeten andere grote merken - zoals Coca-Cola, Verizon en McDonald’s - het voorlopig stellen met enkele tientallen volgers. Een kwart van de onderzochte merken bleek nog geen enkele volger te hebben verzameld, terwijl het bij Facebook over duizenden en soms miljoenen fans gaat. De honderd grootste merken kwamen op Google+ samen aan 148.000 volgers, terwijl op Facebook sprake is van 300 miljoen fans.