Economie

Voedingsreus Unilever stapt in verse zuivel

Het voedingsmiddelenconcern Unilever stapt in verse zuivel. Een woordvoerster van de onderneming bevestigde zaterdag dat het bedrijf plannen in die richting heeft.

ANP
30 June 2003 08:42Gewijzigd op 14 November 2020 00:24

„We onderzoeken de zuivelmarkt”, aldus de woordvoerster. „Bovendien ligt er bij de Europese Unie een aanvraag om producten met een gezondheidsclaim op de markt te brengen. Zo ver is het overigens nog niet. Op termijn komen we met meer mededelingen.”

Het doorgaans goed ingevoerde brancheblad Distrifood meldde zaterdag dat Unilever in september onder de naam Blue Band slagroom, crème fraîche en koksroom in de supermarkt introduceert. De woordvoerster van Unilever wilde dit bevestigen noch ontkennen.

Verder meldde het blad dat er later dit jaar onder de merknaam Becel Pro-Activ een zuiveldrankje op de markt komt. Daarvan zei Unilever dat de aanvraag om producten met een gezondheidsclaim op de markt te brengen nog niet is goedgekeurd. Dus kunnen er ook nog geen producten met zo’n claim op de markt komen.

In elk geval heeft de concurrentie al de nodige maatregelen genomen. Zo heeft Campina een zuiveldrankje op de markt gebracht met een gezondheidsclaim. „Nu zijn we Unilever een stap voor”, aldus onderzoeksdirecteur T. van Hooijdonk van Campina in Distrifood.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer