Anekdotes over geslaagde ondernemers
Te veel bedrijven realiseren zich niet dat de economie van nu geen producteconomie is, maar een aandachtseconomie, is Jim Stolzes punt in ”Uitverkocht!”.
Wat ondernemers daaraan kunnen doen, is bewust schaarste creëren en hun klanten exclusieve aandacht geven. Zoals Albert Heijn dat deed met de Wuppie, Hasbro met de Furby en Apple met zijn iPhones.
Hoewel het thema interessant is, komt ondernemer Stolze niet echt met nieuwe ideeën. Dat schaarste creëren goed kan uitpakken, wisten we allang.
Het boek blijft nu niet meer dan een door Stolze nogal hapsnap aan elkaar geprate verzameling anekdotes over geslaagde ondernemers.
Het boek doet inmiddels wel zijn overmoedige titel eer aan: het is in herdruk. Hoogstwaarschijnlijk een gevalletje bewust gecreëerde schaarste.
Boekgegevens
”Uitverkocht!”, door Jim Stolze; uitg. Bruna, Utrecht, 2011; ISBN 978 90 229 98786; 235 blz.; € 19,95.