Economie

Bierbrouwer ABInBev ziet winst stijgen

BRUSSEL (ANP) – Het internationale bierconcern Anheuser-Busch InBev heeft de winst in het eerste half jaar met 18,3 procent zien stijgen. Het bedrijf, bekend van merken als Budweiser en Jupiler, boekte een nettowinst van 2,8 miljard dollar (2 miljard euro) vergeleken met 2,3 miljard dollar in de eerste zes maanden van 2010. De bierbrouwer maakte zijn halfjaarresultaat donderdag bekend.

11 August 2011 08:01Gewijzigd op 14 November 2020 16:08

Het bedrijf profiteerde vooral van een verdere groei van zijn zogenoemde Focus Brand volumes in China en de Verenigde Staten. Merken als Budweiser in China, Stella Artois in de Verenigde Staten en Bud en Klinskoye in Rusland waren goed voor een volumegroei van 1,4 procent in de eerste zes maanden en 2,3 procent in het tweede kwartaal.

Het totale verkochte volume van de eigen biermerken ging met 0,6 procent omhoog en frisdranken met 1,1 procent. Over het eerste halfjaar bleef de totale volumegroei met 0,3 procent vrij vlak. ABInBev verwacht in de tweede helft van het jaar wel een verdere groei van de volumes van de eigen bieren. Het bedrijfsresultaat kwam de eerste zes maanden 11,1 procent hoger uit op 7,2 miljard dollar.

In de Verenigde Staten zag de bierproducent het marktaandeel iets teruglopen, maar in Argentinië, België, Canada, China en Duitsland bleef dit minimaal op peil. In Brazilië, Rusland, en het Verenigd Koninkrijk maakt de bierbrouwer een verdere opmars.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer