KPN wijzigt abonnementsvormen

DEN HAAG (ANP) – Telecombedrijf KPN laat klanten in zijn nieuwe abonnementsvormen, die het bedrijf vanaf 5 september aanbiedt, niet apart betalen voor bepaalde diensten. Ook worden geen diensten geblokkeerd. Bellen, sms’en en mobiel internetten komt voortaan in één bundel en klanten gaan meer betalen voor een nieuwe smartphone.

19 July 2011 08:35Gewijzigd op 14 November 2020 15:51
Foto ANP
Foto ANP

Dat liet KPN dinsdag weten. Bovendien wordt mobiel datagebruik binnen de bundel duurder. KPN vindt de ingrepen nodig omdat het bedrijf te weinig verdiende aan zijn mobiele abonnementen. Volgens KPN wordt de rekening voor de klant „bij een goede abonnementskeuze” niet hoger.

In het eerste kwartaal van dit jaar zag KPN bij zijn mobiele klanten een verandering in het gedrag. Ze maakten steeds meer gebruik van social media en mobiele apps. „De traditionele abonnementsvormen, die sms’en en mobiel belverkeer als uitgangspunten hebben, zijn ontoereikend voor de klant en voor KPN.”

KPN zegt de nieuwe abonnementen te hebben samengesteld met behulp van onder anderen de klanten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer