Binnenland

„Consument niet laten betalen voor ov-fout”

DEN HAAG (ANP) – De ANWB wil niet dat consumenten moeten betalen voor een eerder gemaakte weeffout in het ov-chipkaartsysteem. „Daar zijn we niet gelukkig mee”, zei een woordvoerder van de ANWB donderdag.

30 June 2011 11:15Gewijzigd op 14 November 2020 15:38

Hij reageert daarmee op een rapport van de commissie-Meijdam. Over 2 tot 3 jaar moet het reizen met de ov-chipkaart makkelijker worden met enkelvoudig in- en uitchecken. De systeemaanpassing gaat 50 miljoen euro kosten. De reiziger zal daaraan 0,03 cent per reis aan moeten bijdragen.

De ANWB vindt ook dat in een nog op te richten ov-autoriteit consumentenorganisaties een „steviger positie” moeten krijgen. „De commissie stelt een plek in een adviesraad voor. Wij willen drie consumentenorganisaties in het algemeen bestuur om de belangen goed te dienen”, aldus de bond.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer