China stuwt verkopen BMW en Audi
MUNCHEN/INGOLSTADT (ANP/DPA) – De Duitse autofabrikanten BMW en Audi hebben goede zaken gedaan in april. De wereldwijde verkopen gingen flink omhoog, onder meer dankzij een sterke verkoop in China. Dat blijkt uit verkoopcijfers die maandag bekend werden gemaakt.
De verkoop van BMW en de dochtermerken Mini en Rolls-Royce steeg met 18 procent vergeleken met een jaar eerder, tot 137.183 auto’s. De verkoop in China sprong met liefst 67 procent omhoog. Ook in de Verenigde Staten en Duitsland zaten de verkopen van BMW in de lift.
Bij Audi nam de verkoop met 13 procent toe tot 109.400 auto’s. De Chinese verkoop klom met 21 procent. Audi zei goed op koers te liggen om de doelstelling voor een verkoop van 1,2 miljoen auto’s in 2011 te bereiken.
Daimler, het moederconcern van Mercedes-Benz, AMG en Smart, maakte vorige week al bekend dat de wereldwijde verkoop in april met 7,7 procent is toegenomen tot 110.044 auto’s. De verkoop van het kernmerk Mercedes in China steeg vorige maand met 47 procent.