Economie

Sony: Klanten verwittigen kon niet sneller

NEW YORK (ANP/RTR) – Sony stelt dat het bedrijf alles heeft gedaan om klanten van wie persoonlijke gegevens gelekt zijn in recente cyberaanvallen, zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Dat schrijft de Japanse elektronicagigant in een brief aan de Amerikaanse Senator Richard Blumenthal. Het Britse persbureau Reuters heeft een kopie van de brief bemachtigd en bracht het nieuws op zaterdagochtend naar buiten.

7 May 2011 08:13Gewijzigd op 14 November 2020 14:51
Richard Blumenthal. Foto EPA
Richard Blumenthal. Foto EPA

Blumenthal had Sony eerder beschuldigd van laksheid. Volgens Sony was het informeren van klanten om technische redenen een tijdrovende klus, die niet sneller geklaard had kunnen worden.

Sony werd enkele weken geleden het slachtoffer van cyberaanvallen, waarbij gegevens gestolen werden van meer dan honderd miljoen mensen die games hebben gespeeld op pc of PlayStation. Onder de gestolen informatie bevinden zich onder meer bankgegevens en creditcardnummers, ook van Nederlanders.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer