Economie

Macintosh: consumenten nog terughoudend

MAASTRICHT (ANP) – Detailhandelaar Macintosh ziet nog steeds dat de consument terughoudend is in zijn bestedingen onder invloed van het onzekere economische klimaat en de aangekondigde bezuinigingen.

27 April 2011 08:45Gewijzigd op 14 November 2020 14:42

Dat zei de onderneming woensdag bij de publicatie van een tussentijds handelsbericht. Aan een verwachting voor 2011 wilde het bedrijf, bekend van ketens als Halfords, Scapino en Kwantum, zich dan ook niet wagen.

Het bedrijf zag de inkomsten in de periode van 1 januari tot en met 24 april dalen door desinvesteringen. Ook het bedrijfsresultaat kwam iets lager uit dan een jaar eerder, maar de onderneming gaf geen cijfers.

De totale omzet van de aan te houden activiteiten bedroeg 266,9 miljoen euro. Dat was 8,7 miljoen euro minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

De schoenenwinkels, met ketens als Dolcis en Manfield, zagen de inkomsten met 2,4 miljoen euro stijgen tot 168,1 miljoen euro. Alleen in januari werden minder schoenen verkocht dan een jaar eerder. Consumenten kochten hun winterschoenen al in november en december vanwege het stevige winterweer in die maanden.

De woningdecoratiemarkt, waar Macintosh actief is met ketens als Kwantum en GP Décors, voelde opnieuw de daling van het aantal verhuizingen. De omzet nam met 5,9 miljoen euro af tot 74,5 miljoen euro.

Exclusief de BelCompany-winkels, die Macintosh aan Vodafone gaat verkopen, daalde de omzet bij Automotive met 5,2 miljoen euro tot 266,9 miljoen euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer