Alle ogen zijn gericht op iPad2

SAN FRANCISCO (ANP/RTR) – Bijna een jaar na de lancering van de iPad lag vrijdagochtend de tweede versie van de populaire tablet in de winkel.

11 March 2011 11:48Gewijzigd op 14 November 2020 14:03
iPad. Foto EPA
iPad. Foto EPA

De Amerikaanse fabrikant Apple hoopt minimaal op een herhaling van april 2010, toen duizenden mensen in de rij stonden om het nieuwste technologische hebbeding in handen te krijgen.

De lancering van iPad 2 in de Verenigde Staten wordt als een test gezien of er sprake is van een zogenoemde ”bubble” op de tabletmarkt. Analisten achten de kans groot dat aan de hausse snel een einde komt.

Van de eerste iPadversie gingen er vorig jaar op de eerste dag 300.000 stuks over de toonbank. Na 28 dagen waren er meer dan 1 miljoen van verkocht.

De nieuwe iPad 2 is lichter, dunner en sneller dan zijn voorganger. Ook heeft het toestel een camera aan de voor- en de achterkant, zodat het onder meer geschikt is voor beeldbellen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer