Economie

„Reclame NL Energie misleidend”

DEN BOSCH (ANP) – Het televisiespotje van de Nederlandse Energie Maatschappij (ook bekend als NL Energie) over concurrent Essent is misleidend en oneerlijk.

18 February 2011 23:03Gewijzigd op 14 November 2020 13:46

De Reclame Code Commissie adviseerde NL Energie deze week niet meer op een soortgelijke manier reclame te maken.

Essent werd in 2009 overgenomen door het Duitse energiebedrijf RWE. In de tv-commercial stelt NL Energie dat de consument hierdoor met hogere tarieven zit opgescheept.

De commissie oordeelde dat de informatie over het terugbetalen van de overnamesom onjuist zou zijn en dat die geen relatie heeft met energietarieven.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer