Binnenland

Failliet reisbureau dupeert 200 klanten

DRACHTEN (ANP) – Zeker tweehonderd klanten van het failliete De Vries Reizen uit Drachten zijn waarschijnlijk hun geld kwijt.

11 November 2010 15:55Gewijzigd op 14 November 2020 12:29

Het gaat bij elkaar om minstens 200.000 euro. Een vergoeding van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is niet mogelijk, omdat het SGR niet uitkeert bij losse vliegtickets.

Dat meldt curator Peter de Wilde donderdag.

Het reisbureau, dat zich vooral richtte op vliegreizen naar Afrika, Azië en het Midden-Oosten, vroeg eind september het faillissement aan. Er waren steeds minder klanten. Ook had het bedrijf naar eigen zeggen last van de IJslandse aswolk in het voorjaar en de politieke instabiliteit in Thailand. Ruim tweehonderd klanten die een vliegticket hebben geboekt, willen nu hun geld terug.

De curator heeft signalen opgevangen dat de directeur van De Vries Reizen en enkele personeelsleden de bedrijfsactiviteiten hebben voortgezet in Ghana. Onduidelijk is of hiervoor geld uit de failliete onderneming is gebruikt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer