Economie

TomTom versterkt positie in India

AMSTERDAM (ANP) – Navigatiebedrijf TomTom versterkt zijn positie in India. Het bedrijf vergroot zijn aandeel in zijn Indiase joint venture van 60 naar 90 procent. De samenwerking wordt omgedoopt tot TomTom India Ltd. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend zonder financiële details te geven.

11 November 2010 09:35Gewijzigd op 14 November 2020 12:28

„Deze beslissing is belangrijk voor TomTom om onze aanwezigheid in deze opkomende markt te versterken. India vertegenwoordigt met zijn bijna onbetreden navigatiemarkt toenemende mogelijkheden”, zei bestuurslid Alain de Taeye van TomTom.

India heeft een populatie van 1,2 miljard mensen en heeft 22 miljoen auto’s op de weg, aldus TomTom. De verkoop van nieuwe auto’s zal naar verwachting groeien van 2,5 miljoen in 2010 tot 4 miljoen in 2015.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer