Economie

Gebruik mobiel internet blijft maar stijgen

AMSTERDAM (ANP) – Ruim 60 procent van de mensen in de wereld die toegang hebben tot internet is dagelijks online. Daarbij blijft het dagelijks gebruik van tv, radio en kranten nu al flink achter.

11 October 2010 09:30Gewijzigd op 14 November 2020 12:05
Foto ANP
Foto ANP

De Nederlandse onlineconsument is een grootverbruiker van media. Bijna 70 procent is dagelijks online. Het e-mailverkeer neemt af, de sociale netwerken zijn sterk in opkomst en mobiel internet wordt steeds populairder. Dat blijkt uit een wereldwijde studie van onderzoeksbureau TNS NIPO, dat zaterdag is gepresenteerd. TNS ondervroeg bijna 50.000 mensen in 46 landen. Van de Nederlanders kijkt 64 procent elke dag tv, luistert 52 procent elke dag naar de radio en leest 40 procent elke dag een krant.

Degenen die mobiel internet hebben, spenderen wereldwijd gemiddeld 3,1 uur per dag aan hun sociale netwerken en 2,2 uur aan e-mail via de mobiele telefoon. In Nederland gebruikt de mobiele internetter zijn smart­phone juist meer voor e-mail 
(2,2 uur per week) dan voor social networking (1,2 uur per week). Uit het onderzoek komt naar voren dat het onderhouden van sociale netwerken via het mobieltje steeds verder groeit. Vooral in opkomende landen is internet steeds populairder. Het gaat dan om landen zoals Egypte, Saudi-Arabië en China.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer