Economie

C1000 nuanceert bericht over vleesverkoop

AMERSF OORT (ANP) – C1000 spreekt tegen te stoppen met goedkope vleesaanbiedingen. Volgens de supermarktketen zijn berichten in de pers dinsdag daarover „onvolledig en onjuist”. De berichten gaan over de zogeheten kiloknallers, een goedkoop vleespakket.

10 August 2010 16:45Gewijzigd op 14 November 2020 11:26
Protest van Wakker Dier tegen C1000 in 2002. Foto ANP
Protest van Wakker Dier tegen C1000 in 2002. Foto ANP

Uit een interne memo waarop de Volkskrant de hand heeft gelegd, staat dat de keten stopt met de kiloknallers „in verband met de acties van Wakker Dier, waarin een sterke focus op C1000 ligt”.

Wakker Dier voert al enige tijd actie tegen het „voortdurende gestunt met industrievlees en het vrijwel ontbreken van diervriendelijke aanbiedingen bij C1000”. Zo wees de organisatie in radiospotjes klanten van de supermarkt op „diervriendelijke weekaanbiedingen” bij concurrerende supermarkten. „Een kilo vlees is een kilo dier, geen stuntartikel.”

Wakker Dier stelde dinsdag in een verklaring blij te zijn dat C1000 „zich iets aantrekt van de brede maatschappelijke kritiek op de kiloknallers van boeren, politiek en Wakker Dier”. Maar de organisatie vraagt zich wel af of dit een beleidsaanpassing is of een eenmalige aanpassing vanwege de radiospotjes.

C1000 stelt in een reactie zich te richten op een goede kwaliteit voor een goede prijs en keuze voor de consument. „Er zijn klanten die waarde hechten aan biologische en vegetarische producten, maar er zijn ook klanten die deze keuze eenvoudigweg niet kunnen of willen maken.” De berichten over de vleesverkoop bij C1000 hebben er wel toe geleid dat de supermartketen „nadrukkelijker dan voorheen” zijn biologische producten gaat promoten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer