Economie

Ruim 6500 klachten DSB-klanten

De curatoren van DSB Bank hebben 6527 klachten ontvangen van klanten van de failliete bank. In 2300 gevallen gaat het om klachten waarbij klanten aankondigen dat zij een claim op de bank willen verrekenen met de schuld aan de bank. Zij willen een claim indienen omdat DSB volgens hen niet aan de zorgplicht van een bank heeft voldaan.

ANP
3 May 2010 18:37Gewijzigd op 14 November 2020 10:29

Dit staat in het derde faillissementsverslag dat maandag is gepubliceerd. Het aantal klachten is „aanzienlijk hoger” dan de curatoren in januari hadden verwacht, toen het tweede verslag verscheen. Op dat moment waren er 3100 klachten ingediend. Omdat het aantal zo is opgelopen, zal de afwikkeling van de klachten langer duren, aldus het verslag.Klanten „met een acuut betalingsprobleem” kunnen in aanmerking komen voor een tijdelijke betalingsregeling. Zij moeten dan wel kunnen aantonen dat zij hun maandlasten niet kunnen betalen. Dat kunnen zij doen aan de hand van een lijst van inkomsten en lasten, die is gebaseerd op een lijst die door het Nibud (Nationaal instituut voor budgetvoorlichting) wordt gebruikt.

DSB heeft bij haar klanten 156.000 leningen uitstaan. Het gaat daarbij in totaal om een bedrag van 6,3 miljard euro.

Er lopen ongeveer 160 incassoprocedures bij diverse rechtbanken in Nederland, waarbij DSB als eiser optreedt en die zowel voor als na de datum van het faillissement zijn gestart.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer