Economie

„Actiedruk supermarkten weer hoger”

DONGEN (ANP) – Supermarkten zullen dit jaar nog meer omzet uit promoties en acties halen dan vorig jaar. Vorig jaar haalden de supers al 13,9 procent van hun omzet uit acties; dit jaar stijgt dat naar 14,9 procent. Deze verwachting spreekt marktonderzoeksbureau GfK Panel Services uit.

2 February 2010 14:55Gewijzigd op 14 November 2020 09:46
DONGEN – Supermarkten zullen dit jaar nog meer omzet uit promoties en acties halen dan vorig jaar. Vorig jaar haalden de supers al 13,9 procent van hun omzet uit acties; dit jaar stijgt dat naar 14,9 procent. Foto ANP
DONGEN – Supermarkten zullen dit jaar nog meer omzet uit promoties en acties halen dan vorig jaar. Vorig jaar haalden de supers al 13,9 procent van hun omzet uit acties; dit jaar stijgt dat naar 14,9 procent. Foto ANP

De actiedruk komt daarmee dit jaar hoger uit dan ooit. In 2008 waren acties nog goed voor 11,6 procent van de omzet. De totale omzet van de Nederlandse supermarkten groeit volgens de prognose dit jaar met een bescheiden 1,5 procent tot 31,6 miljard euro.Volgens het marktonderzoeksbureau spelen meerdere factoren een rol bij de beperkte groei. Consumenten bezuinigen op horecabezoek en speciaalzaken en komen daardoor meer bij supermarkten. Tegelijkertijd is het vertrouwen in de economie nog steeds niet hersteld door de oplopende werkloosheid en een beperkte inkomensgroei, aldus GfK.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer