Economie

België legt wachtmuziekje aan banden

BRUSSEL (ANP) – Telecombedrijven in België moeten binnen 2,5 minuut de telefoon opnemen als een klant belt. Dat is de opvallendste maatregel in een tienpuntenplan van de Belgische regering om de Belgische bellers beter te bedienen.

12 December 2009 15:08Gewijzigd op 14 November 2020 09:21

Minister Vincent van Quickenborne (Telecom) heeft het plan opgesteld na vele klachten over de telecombedrijven in België, zoals Belgacom, Telenet en KPN–dochter Base. Als de bedrijven na 2,5 minuut wachtmuziek en keuzemenu’s nog steeds de telefoon niet hebben opgenomen, moet de klant zijn gegevens op een voicemail kunnen achterlaten. Klanten die dat doen, worden binnen 24 uur kosteloos teruggebeld.De minister wil dat zijn maatregel komende zomer ingaat. Het grootste belbedrijf, Belgacom, noemt het besluit totaal onrealistisch. „Het bedrijf zou vele telefonisten moeten aannemen, wat Belgacom aan de klant zou doorberekenen. Het bedrijf zegt ook niet te begrijpen waarom de regering juist telecombedrijven aanpakt en geen andere sectoren. „Een bakker kan toch ook niet garanderen dat iedereen binnen 2,5 minuut met een brood onder de arm naar buiten stapt?", zegt een woordvoerder zaterdag in krant De Morgen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer