Binnenland

Moordrecht registreert klacht nog op kladblok

De klachtenregistratie van burgers in Moordrecht loopt al jaren via een kladblok met aantekeningen. De plaatselijke SGP twijfelt sterk aan de effectiviteit en werkwijze van dit „verouderde systeem.”

Van onze correspondent
9 November 2009 10:33Gewijzigd op 14 November 2020 09:06

Dit meldde de fractie zaterdag.Tijdens de laatste commissievergadering vroeg de SGP-fractie inzage in het huidige klachtenregistratie en kreeg dat onlangs. Ze vroeg dat naar aanleiding van klachten over het onbeantwoord laten van veel vragen en over late feedback. In de betreffende commissiemap werd een „in de afgelopen jaren volgeschreven en voor buitenstaanders onleesbaar kladblok” aangetroffen. Bij navraag bleek dat de verantwoordelijk ambtenaar geacht werd de status van de klachten aan te geven.

De SGP fractie twijfelt sterk aan van dit verouderde systeem. „We zijn erg verbaasd dat anno 2009 nog met een kladblok wordt gewerkt terwijl tegenwoordig veel zaken zijn geautomatiseerd. Daar zou wat ons betreft ook een goed klachtenregistratiesysteem bij moeten horen”, aldus SGP’er M. van der Linden. De fractie verwachtte een overzicht van de klachten per wijk, de status en de afhandeling ervan.

De SGP wil periodiek over de klachtenregistraties door het college worden geïnformeerd. Op basis daarvan wil ze beoordelen of aanpassing wenselijk is en controleren of het college de gemaakte afspraken tijdig nakomt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer