Moslimorganisatie in VS start pr-campagne
De Amerikaanse moslimorganisatie CAIR begint zondag een grootscheepse pr-campagne vanwege de groeiende anti-islamitische sentimenten in het land. De campagne zal een jaar duren en moet wederzijds begrip bij de Amerikaanse burgers bevorderen.
De campagne gaat van start met een advertentie in het dagblad The New York Times onder de kop ”Wij zijn allemaal Amerikanen”. De advertentie toont drie mensen: een zwart meisje, een Aziatische en een blanke man. Onder de beelden van de drie mensen staat de vraag: Welk van de drie is moslim? Het antwoord: Wij zijn het allemaal… allemaal Amerikaanse moslims.
Elke week zal CAIR een advertentie in The New York Times en in andere kranten plaatsen waarin een aspect van de islam wordt uitgelegd. Omar Ahmad, voorzitter van CAIR, zegt dat zonder goede informatie en evenwichtige voorlichting over de islam de gemiddelde Amerikaan makkelijk slachtoffer kan worden van „mensen die voortdurend godsdienstoorlog zoeken.”
CAIR-directeur Niwad Awad onderstreept dat Amerikaanse moslims de taak hebben zelf te bepalen wie ze zijn en wat hun godsdienst is. Als ze dat zelf niet doen, zullen anderen het volgens hem wel doen. Hij verwijst naar de anti-islamitische uitspraken van evangelische predikanten en conservatieve politieke commentatoren.