Economie

Aanbiedingen levert super meer omzet op

DONGEN (ANP) – De Nederlandse supermarkten hebben in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet gedraaid 23,9 miljard euro, dat is een stijging van 4,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toen de omzet uitkwam op 22,9 miljard euro. Dat heeft onderzoeksbureau GfK becijferd.

8 October 2009 09:22Gewijzigd op 14 November 2020 08:51
DONGEN – De Nederlandse supermarkten hebben in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet gedraaid 23,9 miljard euro, dat is een stijging van 4,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toen de omzet uitkwam op 22,9 miljard euro. Dat heef
DONGEN – De Nederlandse supermarkten hebben in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet gedraaid 23,9 miljard euro, dat is een stijging van 4,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toen de omzet uitkwam op 22,9 miljard euro. Dat heef

De omzetgroei is volgens GfK vrijwel volledig toe te schrijven aan het feit dat mensen vaker naar de winkel gaan. „Sinds maart worden er bijna 5 procent meer supermarktbezoeken afgelegd door de consument", aldus GfK. En dat komt vooral doordat supermarkten meer stunten met aanbiedingen, in jargon promotiedruk genoemd. Volgens GfK ligt de promotiedruk nu op het hoogste niveau ooit. „Mede door de forse promotiecampagnes van AH en C1000".Voor heel 2009 gaat GfK uit van een supermarktomzet van 31,1 miljard euro over 52 weken, een stijging van 3,5 procent ten opzichte van 2008.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer