Economie

Sinterklaas-traditie: actie tegen pepernoten

Het begint bij de tradities van het Sinterklaasfeest te horen: actie voeren tegen de vroege verkoop van pepernoten. Op internet zijn weer de actiestickers te bestellen om winkelketens ervan te weerhouden de pepernoten al ver voor de winter in de schappen te zetten.

ANP
26 August 2009 09:26Gewijzigd op 14 November 2020 08:31
RIJSWIJK - Op internet zijn weer de actiestickers te bestellen om winkelketens ervan te weerhouden de pepernoten al ver voor de winter in de schappen te zetten. Foto ANP
RIJSWIJK - Op internet zijn weer de actiestickers te bestellen om winkelketens ervan te weerhouden de pepernoten al ver voor de winter in de schappen te zetten. Foto ANP

Vorig jaar gingen tot woede van de actievoerders in week 36 al taaitaaipoppen en pepernoten over de toonbank, maar dit jaar zijn de eerste al gesignaleerd in week 35. In de supermarkten wordt jaarlijks voor zo’n 40 miljoen euro gekocht aan Sinterklaassnoepgoed, van pepernoten en taaitaai tot chocoladeletters en marsepein. Winkelketens zijn er als de kippen bij om daarvan een graantje mee te pikken. Actievoerders zeggen dat het Sinterklaasfeest zijn traditionele karakter verliest, als al in de zomermaanden begonnen wordt met de verkoop van de lekkernijen. Daar lijkt dus een andere traditie voor terug te komen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer