Economie

„Prijsstunten niet altijd zinnig”

AMSTERDAM (ANP) – Om klanten in tijden van crisis aan een bepaald merk te binden, is stunten met de prijs lang niet altijd de goede oplossing. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo naar de merktrouw van Europese consumenten, dat dinsdag is gepubliceerd.

11 August 2009 17:26Gewijzigd op 14 November 2020 08:26

Het verlagen van de prijs zou eigenlijk alleen helpen bij producten die al in een laag prijssegment vallen, waaronder huismerken.Wanneer merken in het midden– of hogere segment hun prijzen verlagen, lijken consumenten juist het vertrouwen in dat merk te verliezen. Drie op de tien ondervraagden gaf in dit geval aan dat ze „allemaal hetzelfde zeggen" over het verlagen van de prijzen.

Deze merken kunnen zich ook in tijden van crisis beter profileren met boodschappen over ’kwaliteit’ en ’vertrouwen’.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer