Economie

Nederlander ontvangt reclame liefst per e-mail

Bijna 70 procent van de Nederlanders ontvangt reclame het liefst per e-mail.

ANP
11 June 2009 08:16Gewijzigd op 14 November 2020 08:06
Nederlander ontvangt reclame liefst per e-mail. Foto ANP
Nederlander ontvangt reclame liefst per e-mail. Foto ANP

Dit percentage ligt hoger dan in andere Europese landen, waar reclame per post favoriet is.Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van het in e-mail marketing gespecialiseerde bedrijf E-Dialog onder ruim 5000 consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Zweden.

Bijna 30 procent van de Nederlanders gaat naar aanleiding van reclame per e-mail over tot aankoop. Vooral e-mails met kortlopende aanbiedingen zijn in trek.

Volgens de onderzoekers heeft dit te maken met de huidige economische omstandigheden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer