Economie

Supermarkt Dirk en WNF winnaars dagbladprijs

Supermarktketen Dirk en het Wereld Natuur Fonds (WNF) zijn de winnaars van Dagbladgoud 2008. Deze prijs is in het leven geroepen door de marketingorganisatie van dagbladen, Cebuco, en bedoeld om opmerkelijke en succesvolle dagbladadvertenties in de schijnwerpers te zetten. De prijzen werden maandagavond uitgereikt.

ANP
23 March 2009 20:06Gewijzigd op 14 November 2020 07:34
Supermarktketen Dirk en het Wereld Natuur Fonds (WNF) zijn de winnaars van Dagbladgoud 2008. foto ANP
Supermarktketen Dirk en het Wereld Natuur Fonds (WNF) zijn de winnaars van Dagbladgoud 2008. foto ANP

Dirk won in de categorie ’profit’, omdat z’n advertentie voor een commercieel bedrijf is. De supermarktketen gebruikte een foto van prinsjesdag waarop bewindslieden te zien zijn die in de Ridderzaal luisteren naar de troonrede. Boven in beeld staat de tekst ’De boodschap is duidelijk’, terwijl via fotomontage boodschappentassen van Dirk naast de ministers zijn geplaatst.Het WNF trok aan het langste eind in de categorie non-profit. De ideële organisatie maakte een advertentie waarin een moederdagcadeau, namelijk een WNF-donateurschap, wordt gepromoot. De advertentie toont een aap met haar jong met daarboven de tekst ’Bedankt, mam!’. Daaronder staat de tekst ’Zet moeder natuur ook eens in het zonnetje!’.

Deze twee prijzen werden gekozen door het stemmende publiek. Via internet brachten 52.000 mensen hun stem uit. Naast de publieksprijzen waren er ook twee vakprijzen. De jury koos voor een moederdagadvertentie van Volkswagen (Vakgoud) en een multimediale campagne van Achmea (Multigoud).

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer