Economie

Albert Heijn en Lidl winnen marktaandeel

Supermarktketens Albert Heijn en Lidl hebben vorig jaar marktaandeel gewonnen.

ANP
4 March 2009 08:43Gewijzigd op 14 November 2020 07:25
DIEMEN (ANP) – Supermarktketens Albert Heijn en Lidl hebben vorig jaar marktaandeel gewonnen. Foto ANP
DIEMEN (ANP) – Supermarktketens Albert Heijn en Lidl hebben vorig jaar marktaandeel gewonnen. Foto ANP

Ook inkooporganisatie Superunie, waar supermarktketens als Jumbo, Plus en Deen bij zijn aangesloten, vergrootte haar greep op de markt van 30 naar 30,7 procent. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van marktonderzoeker Nielsen.Marktleider Albert Heijn bezit 824 winkels en een marktaandeel van 31,3 procent. Nummer drie is C1000, na Superunie, met 374 winkels en een marktaandeel van 13,2 procent.

Lidl bezit 317 Nederlandse vestigingen, 17 meer dan een jaar eerder. Het marktaandeel steeg van 4 naar 4,8 procent.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer