Economie
Albert Heijn en Lidl winnen marktaandeel
Supermarktketens Albert Heijn en Lidl hebben vorig jaar marktaandeel gewonnen.
ANP
DIEMEN (ANP) – Supermarktketens Albert Heijn en Lidl hebben vorig jaar marktaandeel gewonnen. Foto ANP
Ook inkooporganisatie Superunie, waar supermarktketens als Jumbo, Plus en Deen bij zijn aangesloten, vergrootte haar greep op de markt van 30 naar 30,7 procent. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van marktonderzoeker Nielsen.Marktleider Albert Heijn bezit 824 winkels en een marktaandeel van 31,3 procent. Nummer drie is C1000, na Superunie, met 374 winkels en een marktaandeel van 13,2 procent.
Lidl bezit 317 Nederlandse vestigingen, 17 meer dan een jaar eerder. Het marktaandeel steeg van 4 naar 4,8 procent.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl