Economie

Supermarkt verkoopt meer huismerken

De klant heeft vorig jaar meer huismerken in de supermarkt gekocht. Dat concludeert marktonderzoeker IRI bij de presentatie van de merkentophonderd die donderdag verschijnt in het blad Foodmagazine.

ANP
19 February 2009 09:40Gewijzigd op 14 November 2020 07:20
De klant heeft vorig jaar meer huismerken in de supermarkt gekocht. Foto ANP
De klant heeft vorig jaar meer huismerken in de supermarkt gekocht. Foto ANP

Weliswaar groeide de omzet van grote A-merken met 5 procent in 2008, maar de totale omzet van supermarkten groeide meer, namelijk met 7 procent. Dat betekent dat de A-merken opnieuw marktaandeel hebben moeten inleveren, concludeert de onderzoeker.Volgens IRI komt de omzetgroei van de grote merken ook voor een deel door stijgingen van de grondstofprijzen.

Het merk Dr. Oetker komt binnen in de top tien. Dat komt door de succesvolle verkoop van pizza’s. Biermerk Amstel werd door nieuwkomer Dr. Oetker verstoten. Andere A-merken die het goed doen zijn Beemster, Lipton, Edet, Chocomel en Hak.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer