Economie

„Consument ontevreden over banken, energie en ov”

Consumenten in de EU zijn ontevreden over de dienstverlening van banken, energiebedrijven en het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Europese Commissie maandag heeft gepubliceerd.

ANP
2 February 2009 12:46Gewijzigd op 14 November 2020 07:13

Minder dan 60 procent van de consumenten is tevreden over de dienstverlening in deze sectoren. De klachten hebben met name betrekking op de prijzen, de klachtenafhandeling en de veiligheid van de geleverde diensten en op de mogelijkheid naar een andere aanbieder over te stappen.Eurocommissaris Meglena Kuneva (Consumentenbescherming) noemt het „zorgwekkend dat drie dienstensectoren die zo’n belangrijke rol spelen in het leven van mensen zo slecht scoren".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer