Excuses Rabobank aan duizenden klanten
De Rabobank gaat duizenden klanten excuses aanbieden voor brieven die het bedrijf eerder verstuurde. Daarin kondigde de bank aan op 29 december geld te innen voor betalingen die zouden zijn gedaan met creditcards die al in 2007 werden ingewisseld, of juist geld terug te storten om andere redenen.
De brieven leidden tot enkele tientallen telefoontjes van klanten, aldus een woordvoerder van de bank woensdag naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. Volgens de Rabobank hebben sommige klanten nog betalingen verricht met de oude kaart, bijvoorbeeld bij offline betaalautomaten. Om grote bedragen gaat het volgens hem dan ook niet. In de brief werd overigens geen bedrag genoemd.Op 29 december gebeurt er niets, benadrukte de zegsman. Naast de brief waarin werd gesteld dat de bank zou innen, is er ook een schrijven gestuurd waarin stond dat de klant nog geld terugkreeg. Die laatste brief ging naar de meerderheid van de 3500 mensen die een brief ontvingen.
Volgens de bank heeft een meerderheid van de mensen een van de brieven onterecht ontvangen. Het bedrijf gaat nu eerst uitzoeken wie daadwerkelijk nog iets moet betalen of kan terugkrijgen. Diegenen worden begin volgend jaar door een lokale vestiging van de bank benaderd.